Ο Απόστολος
Παύλος Επίκαιρος κατά το παρόν
Ο Απόστολος
των Εθνών Παύλος, αν κ έζησε τον
πρώτο μ. Χ. αιώνα είναι κ
εξακολουθεί να μένει επίκαιρος και κατά
το παρόν. Και όχι μόνο, αλλά κι απόλυτα αυθεντικός. Και πέραν από αυτά, ο πιο
κατάλληλος κι ο πιο πιστικός Δάσκαλος μετά τον Ένα Εκείνο Δάσκαλο των δασκάλων.
Σκέφτηκα,
λοιπόν, πως πρέπει να παραχωρήσω τη σελίδα
σ’ Αυτόν και να δώσω σ’ Αυτόν τον λόγο. Τιμητικά, ως μεγάλου θεόπνευστου Κήρυκα του Λόγου, που υπήρξε ποτέ. Αυθεντικά, γιατί πάντα μιλούσε κ έγραφε κάτω
από την έμπνευση και την οδηγία του Αγίου
Πνεύματος. Επίκαιρα, γιατί η προ δυο χιλιάδες χρόνια περίπου γραφή Του αυτή, μοιάζει ν’ απευθύνεται σε Κοινωνία του παρόντος. Και, αφού ο Παύλος τότε εξέφραζε αυτές τις θέσεις, που αποτελούσαν θέληση, εντολή, του Θεού, και μ’ αυτές
χαραχτήριζε και στηλίτευε την τότε Κοινωνία,
θεωρώ χρήσιμο να γίνουν ευρύτερα γνωστές οι θέσεις αυτές, το θέλημα του Θεού, και στην παρούσα Κοινωνία, που έχει ομοιότητες
χαραχτήρα με την τοτινή.
Πρόκειται γι’
απόσπασμα παρμένο από την προς Ρωμαίους
Επιστολή. Μιαν από τις δεκατέσσερις Επιστολές του Παύλου. Αυτή γράφηκε στην
Κόρινθο κατά τη διάρκεια της εκεί
παραμονής του Μεγάλου Αποστόλου των
Εθνών, περί το 51 - 52 μ.Χ.. Απευθύνεται προς την Εκκλησία της Ρώμης. Και στάλθηκε στους παραλήπτες της, μ’
έμπιστη ταχυδρόμο, που ανέλαβε πρόθυμα τη ριψοκίνδυνη μεταφορά κ επίδοση της επιστολής.
Την Ελληνίδα Διακόνισσα Φοίβη. Μια
λαμπρή Διακόνισσα της Εκκλησίας από
τις Κεγχρεαίς Κορίνθου. Τις σημερινές Κεχριές.
Το τότε σημαντικό εμπορικό κ επιβατικό λιμάνι της Ρωμαϊκής αυτοκρατορίας. Λιμάνι, με μεγάλη διακίνηση ανθρώπων,
προϊόντων κ.λπ. εμπορευμάτων. Ένα
λιμάνι, από τα πιο κακόφημα λιμάνια της «Pax
Romana», με δυο λιμενοβραχίονες Ρωμαϊκούς, περί τα εκατό μέτρα καθένας, που
αποτελούσαν προέχταση των ακρωτηρίων, που σχηματίζουν το φυσικό όρμο. Με εκτεταμένες
αποθήκες, καταστήματα, δημόσια χτήρια και λαμπρό ναό της Αφροδίτης, η λατρεία της οποίας, και κατά
τη Ρωμαϊκή περίοδο, μεταβαλλόταν σ’ έμπραχτες αποδείξεις αφοσίωσης. Αλλά και σε
παρακείμενο παραλιακό δασώδη χαμηλό γήλοφο, «Ράχη Κουτσογκίλλα», αρχαίο υπόγειο νεκροταφείο με τουλάχιστο 30 υπόγειους
θαλαμωτούς τάφους και 28 υπόσκαφα
ταφικά μνημεία, χωρίς τους παρακείμενους λακκοειδείς τάφους. Όλα με
χτερίσματα. Χρονολογημένα όλα και
ανήκοντα στους 1ο - 3ο
μ. Χ. αιώνες του πολυπολιτισμικού επινείου Κεγχρεαί
της Κορίνθου, που μαρτυρούν την ανάπτυξη και την ευημερία της μικρής
πόλης-λιμανιού, απ’ όπου ο Απόστολος Παύλος
απέπλευσε για την Έφεσο.
«Στην ευρύτερη περιφέρεια των Κεγχρεών έχουν ανακαλυφθεί
συνολικά δώδεκα ξεχωριστές θέσεις αρχαίων νεκροταφείων, από την πρώιμη Ρωμαϊκή
(1ος αιώνας μ. Χ.) έως και την Πρωτοβυζαντινή περίοδο (5ος– 7ος αιώνας μ. Χ.)» αναφέρει σχετικά ο Γεώργιος
Λόης Συν/ρχης (ΤΘ) ε.α. στο: «Το Υπόγειο Ρωμαϊκό νεκροταφείο Κεγχρεών», άπ’
όπου προέρχονται οι σχετικές με τους τάφους πληροφορίες.
Πλην όμως πόλη και
λιμάνι είχαν περίπου ίδια τύχη με αυτή του Rort Royal, για το οποίο έγραφα στο προ προηγούμενο άρθρο μου, ύστερ’ από καθίζηση του εδάφους.
Θεωρώ, λοιπόν, ότι το περιεχόμενο αυτής της προς Ρωμαίους
Επιστολής του Αποστόλου Παύλου, ταιριάζει κάπως με αυτό, που θ’ αποτελούσε περιεχόμενο
κειμένου περί ηθών της Κοινωνίας του παρόντος και της απομάκρυνσης του ανθρώπου από το Θεό. Οι δε επισημάνσεις, αναφορές
και χαραχτηρισμοί, νουθεσίες και προειδοποιήσεις, του Παύλου προς τους Ρωμαίους, θεωρώ πως ταιριάζει ν’ απευθυνθούν, ως δίκαιη και παιδαγωγική απάντηση σ’ αυτούς, που οι δράσεις τους περιγράφονται και
βλέπουν το φως της δημοσιότητας κατά το
παρόν από τον καθημερινό Τύπο της Πρωτεύουσας της Ελλάδας.
Αποτελούν την πιο έγκυρη προειδοποίηση προς αυτούς και την Κοινωνία ολόκληρη,
προερχόμενη από την πιο έγκυρη πηγή,
που γνωρίζει το θέλημα του Θεού και
προειδοποιεί «τους φάσκοντες είναι σοφοί»
ότι «εμωράνθησαν»! Και θα πρέπει να καταλάβουν
ότι έχουν πειράξει πολύ τα έργα τους τον
Κύριο. Και, αυτά τα έργα δε διστάζει ο Παύλος να τα πει με τ’ όνομά τους κ
έμμεσα ν’ απαιτήσει επαναφορά του
ανθρώπου στο σωστό δρόμο του Θεού.
Γιατί, μόνο έτσι θα βρει σωτηρία ο άνθρωπος.
Παραλείπω
μεν τους χαιρετισμούς, αναδημοσιεύω δε το
υπόλοιπο του πρώτου κεφαλαίου και το δεύτερο κεφάλαιο αυτής. Η Επιστολή όμως αποτελείται από δεκάξι
συνολικά κεφάλαια. Είναι η πιο μεγάλη Επιστολή του Παύλου. Κι από τις πιο
τσουχτερές η τσουχτερότερη. Ο χώρος όμως δε μου επιτρέπει άλλη επέχταση.
Εύχομαι να παρακινηθείτε και να βρείτε να διαβάσετε και τα υπόλοιπα
κεφάλαια. Κ έχω την πίστη ότι ποτέ δεν είναι αργά. Όπως διατηρώ και την ελπίδα, πως θα προλάβουν να
συνετιστούν και να ματαιώσουν την επερχόμενη κεραυνοβόλα τιμωρία οι
αμετανόητοι.…
Δε μεταγλωττίζω το κείμενο του Παύλου. Παρουσιάζω αυτό όπως αναφέρεται στο πρωτότυπο.
Διαβάσετε προσεχτικά τα λόγια του Αγίου Αποστόλου. Του εξ Αποκαλύψεως
Χριστιανού και πρώην φοβερού διώχτη
της Θρησκείας του Ναζωραίου και των οπαδών Αυτού, μέχρι θανάτου. Είναι
λόγια του Αγίου Πνεύματος κι όχι του Παύλου. Σ’
αυτά δε χωρεί παζάρι. Αυτά δεν
αθετούνται. Είναι λόγια της Αυθεντίας.
Είναι και αποτελούν θέση και κρίση του Θεού! Αυτός
έφα! Και, αυτό που δεν ήθελε τότε, δεν το θέλει ούτε τώρα. Αυτό που τότε αποστρεφόταν και καταδίκαζε, συνεχίζει ν’ αποστρέφεται και να καταδικάζει. Αυτό
και όσα διά του Παύλου απεύθυνε τότε προς την Εκκλησία της Ρώμης, ας είναι σε
γνώση και συνετισμό όλων μας:
Προς Ρωμαίους Κ1/18-32
1/18. Ἀποκαλύπτεται γὰρ ὀργὴ Θεοῦ ἀπ᾿ οὐρανοῦ
ἐπὶ πᾶσαν ἀσέβειαν καὶ ἀδικίαν ἀνθρώπων τῶν τὴν ἀλήθειαν ἐν ἀδικίᾳ κατεχόντων,
1/19. διότι τὸ γνωστὸν τοῦ Θεοῦ φανερόν
ἐστιν ἐν αὐτοῖς· ὁ γὰρ Θεὸς αὐτοῖς ἐφανέρωσε.
1/20. Τὰ γὰρ ἀόρατα αὐτοῦ ἀπὸ κτίσεως κόσμου
τοῖς ποιήμασι νοούμενα καθορᾶται, ἥ τε ἀΐδιος αὐτοῦ δύναμις καὶ θειότης, εἰς τὸ εἶναι αὐτοὺς
ἀναπολογήτους,
1/21. διότι γνόντες τὸν Θεὸν οὐχ ὡς Θεὸν
ἐδόξασαν ἢ εὐχαρίστησαν, ἀλλ᾿ ἐματαιώθησαν ἐν τοῖς διαλογισμοῖς αὐτῶν, καὶ ἐσκοτίσθη
ἡ ἀσύνετος αὐτῶν καρδία·
1/22. φάσκοντες εἶναι σοφοὶ, ἐμωράνθησαν,
1/23.
καὶ ἤλλαξαν τὴν δόξαν τοῦ ἀφθάρτου Θεοῦ ἐν ὁμοιώματι εἰκόνος φθαρτοῦ ἀνθρώπου
καὶ πετεινῶν καὶ τετραπόδων καὶ ἑρπετῶν.
1/24. Διὸ καὶ παρέδωκεν αὐτοὺς ὁ Θεὸς ἐν
ταῖς ἐπιθυμίαις τῶν καρδιῶν αὐτῶν εἰς ἀκαθαρσίαν τοῦ ἀτιμάζεσθαι τὰ σώματα αὐτῶν
ἐν αὐτοῖς
1/25. οἵτινες μετήλλαξαν τὴν ἀλήθειαν τοῦ Θεοῦ
ἐν τῷ ψεύδει, καὶ ἐσεβάσθησαν καὶ ἐλάτρευσαν τῇ κτίσει παρὰ τὸν κτίσαντα, ὅς ἐστιν
εὐλογητὸς εἰς τοὺς αἰῶνας· ἀμήν.
1/26. Διὰ τοῦτο παρέδωκεν αὐτοὺς ὁ Θεὸς εἰς
πάθη ἀτιμίας. αἵ τε γὰρ θήλειαι αὐτῶν μετήλλαξαν τὴν φυσικὴν χρῆσιν εἰς τὴν παρὰ
φύσιν,
1/27. ὁμοίως δὲ καὶ οἱ ἄρσενες ἀφέντες τὴν
φυσικὴν χρῆσιν τῆς θηλείας ἐξεκαύθησαν ἐν τῇ ὀρέξει αὐτῶν εἰς ἀλλήλους, ἄρσενες
ἐν ἄρσεσι τὴν ἀσχημοσύνην κατεργαζόμενοι καὶ τὴν ἀντιμισθίαν ἣν ἔδει τῆς πλάνης
αὐτῶν ἐν ἑαυτοῖς ἀπολαμβάνοντες.
1/28. Καὶ καθὼς οὐκ ἐδοκίμασαν τὸν Θεὸν
ἔχειν ἐν ἐπιγνώσει, παρέδωκεν αὐτοὺς ὁ Θεὸς εἰς ἀδόκιμον νοῦν, ποιεῖν τὰ μὴ
καθήκοντα,
1/29. πεπληρωμένους πάσῃ ἀδικίᾳ, πορνείᾳ,
πονηρίᾳ, πλεονεξία, κακίᾳ, μεστοὺς φθόνου, φόνου, ἔριδος, δόλου κακοηθείας,
1/30. ψιθυριστάς, καταλάλους, θεοστυγεῖς,
ὑβριστάς, ὑπερηφάνους, ἀλαζόνας, ἐφευρετὰς κακῶν, γονεῦσιν ἀπειθεῖς
1/31. ἀσυνέτους, ἀσυνθέτους, ἀστόργους, ἀσπόνδους,
ἀνελεήμονας·
1/32. οἵτινες τὸ δικαίωμα τοῦ Θεοῦ ἐπιγνόντες,
ὅτι οἱ τὰ τοιαῦτα πράσσοντες ἄξιοι θανάτου εἰσίν, οὐ μόνον αὐτὰ ποιοῦσιν, ἀλλὰ
καὶ συνευδοκοῦσι τοῖς πράσσουσι…
προς Ρωμαίους Κ2/ 1-16
2/1. Διὸ ἀναπολόγητος εἶ, ὦ ἄνθρωπε, πᾶς ὁ
κρίνων· ἐν ᾧ γὰρ κρίνεις τὸν ἕτερον, σεαυτὸν κατακρίνεις· τὰ γὰρ αὐτὰ πράσσεις ὁ
κρίνων.
2/2. οἴδαμεν δὲ ὅτι τὸ κρῖμα τοῦ Θεοῦ
ἐστι κατὰ ἀλήθειαν ἐπὶ τοὺς τὰ τοιαῦτα πράσσοντας.
2/3. λογίζῃ δὲ τοῦτο, ὦ ἄνθρωπε, ὁ κρίνων
τοὺς τὰ τοιαῦτα πράσσοντας καὶ ποιῶν αὐτά, ὅτι σὺ ἐκφεύξῃ τὸ κρῖμα τοῦ Θεοῦ;
2/4.
ἢ τοῦ πλούτου τῆς χρηστότητος αὐτοῦ καὶ τῆς ἀνοχῆς καὶ τῆς μακροθυμίας
καταφρονεῖς, ἀγνοῶν ὅτι τὸ χρηστὸν τοῦ Θεοῦ εἰς μετάνοιάν σε ἄγει;
2/5. κατὰ δὲ τὴν σκληρότητά σου καὶ ἀμετανόητον
καρδίαν θησαυρίζεις σεαυτῷ ὀργὴν ἐν ἡμέρᾳ ὀργῆς καὶ ἀποκαλύψεως καὶ
δικαιοκρισίας τοῦ Θεοῦ,
2/6. ὃς ἀποδώσει ἑκάστῳ κατὰ ἔργα αὐτοῦ,
2/7. τοῖς μὲν καθ᾿ ὑπομονὴν ἔργου ἀγαθοῦ
δόξαν καὶ τιμὴν καὶ ἀφθαρσίαν ζητοῦσι ζωὴν αἰώνιον,
2/8. τοῖς δὲ ἐξ ἐριθείας, καὶ ἀπειθοῦσι
μὲν τῇ ἀληθείᾳ, πειθομένοις δὲ τῇ ἀδικίᾳ, θυμὸς καὶ ὀργή·
2/9. θλῖψις καὶ στενοχωρία ἐπὶ πᾶσαν
ψυχὴν ἀνθρώπου τοῦ κατεργαζομένου τὸ κακόν, Ἰουδαίου τε πρῶτον καὶ Ἕλληνος·
2/10. δόξα δὲ καὶ τιμὴ καὶ εἰρήνη
παντὶ τῷ ἐργαζομένῳ τὸ ἀγαθόν, Ἰουδαίῳ τε πρῶτον καὶ Ἕλληνι·
2/11. οὐ γὰρ ἔστι προσωποληψία παρὰ τῷ
Θεῷ.
2/12. ὅσοι γὰρ ἀνόμως ἥμαρτον, ἀνόμως
καὶ ἀπολοῦνται· καὶ ὅσοι ἐν νόμῳ ἥμαρτον, διὰ νόμου κριθήσονται.
2/13. οὐ
γὰρ οἱ ἀκροαταὶ τοῦ νόμου δίκαιοι παρὰ τῷ Θεῷ, ἀλλ᾿ οἱ ποιηταὶ τοῦ νόμου
δικαιωθήσονται.
2/14. ὅταν γὰρ ἔθνη τὰ μὴ νόμον ἔχοντα
φύσει τὰ τοῦ νόμου ποιῇ, οὗτοι νόμον μὴ ἔχοντες ἑαυτοῖς εἰσι νόμος,
2/15. οἵτινες ἐνδείκνυνται τὸ ἔργον
τοῦ νόμου γραπτὸν ἐν ταῖς καρδίαις αὐτῶν, συμμαρτυρούσης αὐτῶν τῆς συνειδήσεως
καὶ μεταξὺ ἀλλήλων τῶν λογισμῶν κατηγορούντων ἢ καὶ ἀπολογουμένων-
2/16. ἐν ἡμέρᾳ ὅτε κρινεῖ ὁ Θεὸς τὰ
κρυπτὰ τῶν ἀνθρώπων κατὰ τὸ εὐαγγέλιόν μου διὰ Ἰησοῦ Χριστοῦ.
Και, «ο έχων ώτα ακούειν, ακουέτω»! Διαφορετικά πέφτει ένας
μετεωρίτης ή γίνεται σεισμός και καταποντισμός και «τσουνάμι» ή ξεφυτρώνει ένας
Ερντογάν συνοδευόμενος κι από Κωρονογιό!
Οπότε αμέσως αιστάνεσαι Χριστιανός Ορθόδοξος!
Αρχίζεις τις προσευχές και τις μετάνοιες. Επαναστατείς για τη μετατροπή
του Ναού της του Θεού Σοφίας, σε τζαμί, της του Θεού αδοξίας. Και όχι μόνο «παρτούζα» δε σου μυρίζει, αλλά
μηδέ πουλόζουμο…
12.7.2020 ellinikisalpigga
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου